Číslo operačního programu: CZ.1.13
Název operačního programu: ROP NUTS II Severovýchod
Číslo prioritní osy: 13.2
Název prioritní osy: Rozvoj městských a venkovských oblastí
Číslo prioritní osy: 13.2.3
Název oblasti podpory: Rozvoj venkova
Číslo výzvy: 10
Název výzvy: 10. kolo výzvy - oblast podpory 2.3.
Název projektu: Školní audio-vizuální centrum pro rozvoj komunikačních dovedností žáků v Sezemicích
Název projektu anglicky: The School Audio-visual Centre for the Pupils Development in Communication Skills in the Sezemice.
Datum zahájení projektu: 5. 11. 2008
Datum ukončení projektu: 30. 10. 2009
Celkové způsobilé výdaje: 1 698 690,00 Kč
Zlepšení podmínek pro rozvoj komunikačních dovedností považujeme v současné době za jeden z klíčových okamžiků vzdělávání, a to nejen v budoucím profesním uplatnění, ale i při utváření kvalitního vztahu učitele a žáka.
Náš projekt rozvíjí infrastrukturu v oblasti školství ve vzdělávání, je investiční podporou pro inovaci školního vzdělávacího programu, na který chceme navázat projektem v OP VK. Výstupy našeho projektu přinesou zcela podstatnou a naprosto zřetelnou změnu v modernizaci vybavení na základní škole.
Významně zlepšíme podmínky pro rozvoj komunikačních dovedností žáků s využitím ICT v novém předmětu Komunikační dovednosti.
Z prostředků Evropské unie se nám podařilo získat finanční dotaci v celkové výši 1.571.288 Kč. Celkové výdaje projektu činí 1.698.690 Kč, z toho je 127.401 Kč povinně hrazeno z vlastního rozpočtu.
V rámci našeho projektu:
Předmět má komplexní charakter, žáci se budou učit vnímat a chápat jazyková sdělení, kultivovaně se vyjadřovat a diskutovat, obhajovat slušnou a vhodnou formou vlastní názory, rozhodovat se na základě přečteného či slyšeného textu.
Nedílnou součástí je také vytvoření schopnosti výběru vhodných jazykových prostředků a posouzení výstavby a kompozice textu.
Osvojené techniky a postupy používají žáci v komunikativních situacích jako např. přesvědčení partnera, zaujetí posluchačů, vyjasnění stanovisek, odvrácení komunikační krize, vyjednání výhodných podmínek dohod apod.
Předpokládáme, že předmět přispěje:
„Naše žáky chceme naučit efektivně mluvit a kultivovaně vystupovat.“