Projektový den začal po příchodu lektora druhou vyučovací hodinu. Pan lektor se s dětmi seznámil pomocí zábavné aktivity a kouzelnického triku, načež následovaly další hry a činnosti s cílem upevnit v žácích zásady fungování nejen třídního kolektivu.
Dětem byly praktickou formou předány informace o důležitosti nevyčleňovat ostatní z kolektivu, na nikoho z ostatních nezapomínat a vzájemně si pomáhat. Celým dopolednem, které bylo propojeno aktivitami na poušti, provázel třídu plyšový velbloud, kterého si děti pojmenovaly ‚‚Lukáš‘‘. Průběžně se střídaly poslechové aktivity, rozhovory, hry (například speciální židličkovaná nebo poznávání kamaráda zavátého pískem), ukázky či demonstrace, jako závěrečné kouzelnické představení samotného lektora.
Celý tematicky zaměřený den lze považovat za velice účinný, jelikož program děti zaujal, obohatil především jejich morálně-volní vlastnosti a celkově byl skvělým zpestřením běžného života na základní škole. Svědčí o tom i společná závěrečná reflexe všech účastníků projektového dne, ze které je patrné, že se třída těší na další podobně strávené chvíle.
Mgr. Lukáš Knaute