V polovině října se naše škola zapojila do celostátního projektu „Pěšky do školy“. Přečtěte si, jak tento týden probíhal a kolik dětí se aktivně do projektu zapojilo.
Ještě před projektem jsme s žáky připravili podklady pro vyhodnocení projektu. Žáci 6. ročníku na hodině výtvarné výchovy připravili tabulky pro vyhodnocení zvolených dopravních prostředků pro žáky 1. – 3. ročníku. Sedmáci zase připravili dotazník k projektu pro 4. – 9. ročník v hodině informatiky a v hodinách výtvarné výchovy nakreslili žáci 8. ročníku tematické plakáty.
Do projektu se zapojilo více jak 60% žáků naší školy, kteří se v průběhu projektového týdne aktivně účastnili minimálně ve třech dnech. 53% žáků v dotazníku uvedlo, že se aktivně zúčastnili každý den.
Třídní učitelé si s žáky domluvili pro jednotlivé dny srazová místa, odkud se ráno společně vydali do školy. Této možnosti využilo téměř 90% zúčastněných žáků. Společná cesta do školy je tak obohatila o nové zážitky. První třídy si v rámci projektu udělaly tematickou vycházku a seznámily se s bezpečnými a méně bezpečnými místy z hlediska dopravní situace v okolí školy.
V dotazníku se žáci mohli vyjádřit i k dopravní situaci u školy ráno před vyučováním, kde uvedli, že situace před školou se zlepšila pouze částečně. Dopravní situace ráno před školou je bohužel velmi ovlivněna i otáčením všech aut, která vozí děti do přilehlé školky. V úvodu dotazníku žáci rovněž uvedli i každodenní způsob dopravy do školy před projektem. Z odpovědí vyšlo, že téměř čtvrtina dětí se dopravuje do školy autem, která zajíždějí až k areálu školy a ohrožují tak žáky, kteří jdou do školy pěšky nebo přijíždějí na kole, nehledě na to, že děti každodenně dýchají spaliny z těchto aut.
Všichni zúčastnění žáci dostali od svých třídních učitelů reflexní pásky a jiné reflexní prvky, které nám k realizaci projektu bezplatně věnovala koordinátorka BESIP pro Pardubický kraj.
Žáci hodnotili projekt převážně pozitivně, převažovala slova o jeho opakování a prodloužení. Mezi žáky, kteří se projektu nezúčastnili, bylo 8% těch, kteří by se do projektu při jeho opakování zapojili.
Děkuji všem učitelům, kteří se zapojili do přípravy a vyhodnocení projektu v jednotlivých ročnících. Děkuji také všem žákům a jejich rodičům, kteří se do projektu aktivně zapojili a zamysleli se nad jeho pozitivním přínosem pro zdraví nejen budoucí generace.
Mgr. Iva Kaplanová