Protože většina druháků ještě nebyla samostatně na nákupu, vyzkoušeli jsme si nakupování a prodej nanečisto ve třídě.
Nejprve jsme si ve skupinách připravili zboží do jednotlivých obchodů, opatřili ho cenovkami a nachystali si peníze do pokladen. Pak jsme se rozdělili na prodavače a nakupující. Ti, kteří měli nakupovat, si pomocí kostek vylosovali, kolik peněz získají do peněženky, a mohli vyrazit na nákupy. S penězi museli hospodařit tak, aby jim vystačily na zaplacení zboží v každém ze šesti obchodů. Po první hodině se děti vystřídaly v roli prodavačů a zákazníků. Na závěr každý vyplnil pracovní list, v němž uvedl, kolik peněz měl na začátku v peněžence, kolik celkem utratil a kolik mu zůstalo.
Projekt děti velmi bavil a doufejme, že zároveň přispěl k tomu, že se v budoucnu nebudou obávat jít samy na nákup a dokáží se lépe orientovat v penězích.
Mgr. Kateřina Enderová