„Pověz mi a zapomenu; ukaž mi a já si vzpomenu; ale nech mne se zúčastnit a já pochopím,“ praví jedno čínské přísloví, které nám bylo inspirací při učení se nových anglických slov a frází.
Během posledních hodin jsme se společně věnovali slovní zásobě jídla a pití. Nejenom že jsme probírali danou slovní zásobu, ale i různé gramatické jevy, například rád/a bych si dal/a, tam je/jsou nebo dal by sis? Čtvrťáci jsou velmi bystří a šikovní a slovní zásoba prezentovaná v učebnici pro ně byla už známá, proto jsme se rozhodli naučit další nová slova, jako například okurka, slanina, šunka, kečup či horčice.
Během pátečních hodin jsme nové gramatické jevy trénovali pomocí různých deskových her a konverzačních aktivit. Tento způsob se osvědčil, žáci dokázali tyto jevy používat zcela přirozeně. Proto jsme se rozhodli jednu hodinu věnovat otevření tzv. snack baru neboli svačinového baru.
Vytvořili jsme si vlastní menu v angličtině a peníze (anglické libry) a každý měl za úkol donést nějakou ingredienci na výrobu sendvičů. Poté jsme měli několik stanovišť, na kterých jsme se střídali: vypracování pracovního listu, role obsluhy, role zákazníka, role kuchaře a role pomocné síly.
Úkol zněl tedy jasně - buď si objednat sendvič, a nebo obsloužit dané zákazníky a přitom mluvit pouze anglicky. Tento nápad hodnotíme zpětně jako velice zdařilý. Žáci jsou si jistí, že na příští dovolené v zahraničí si dokážou objednat jídlo v bistru, ale i restauraci. Kromě toho dokáží svými slovy popsat, jak se připravuje sendvič. Díky práci ve „snack baru" se například naučili, jak se řekne krájet, namazat, nastrouhat, vyrobit či nalít nápoj. Pro příště však víme, že bychom na otevření takového bistra nebo restaurace potřebovali více než jednu vyučovací hodinu, byl to fofr!